piatok 30. septembra 2022

Letná stávka (Beach Read) Emily Henry, Aktuell, 2022, preložil Vladislav Gális

Na sklonku leta som sa začítala do knižky s príznačným názvom Letná stávka. Mám však pocit, že ani tento slovenský názov, ani originálny anglický Beach Read celkom správne neodzrkadľuje, o čom celý príbeh je, pretože je oveľa hlbší než naznačuje jeho názov, či už anglický alebo slovenský.

Štýl autorky ma veľmi zaujal a od prvej strany si ma hlavná hrdinka získala. Vnímame život skrz ňu a vidíme realitu sveta jej očami. Od spomienok na detstvo cez vysokoškolské časy až po súčasnosť, kedy sa Janaury ocitne v letnom dome, ktorý patril jej nebohému otcovi. Zhodou okolností vedľa nej býva známy spisovateľ Augustus Everett a ten veru January nie je vôbec neznámy. Inak, je veľmi vtipné, že v knihe s názvom Letná stávka je postava, čo sa volá Január – veľmi sa to to kontrastne hodilo – a keď vezmeme do úvahy, že mužský hrdina tejto kniha sa volá Augustus – niet čo dodať – protiklady, paralely a pekne vystavaná psychológia postáv, takto by som opísala tento román jednou vetou.

Nie je to úplne ľahulinké letné čítanie, je to niečo medzi trošku vážnejšou literatúrou a zábavnou chick-lit. Obe postavy, January aj Gusa alias Augusta, som si obľúbila a ich stretnutie, prekáranie a všetky tie nedorozumenia v prvej polovici knihy sa mi veľmi páčili a dobre som sa na nich bavila.

Zaujímavé je i to, že obaja hrdinovia sú spisovatelia a hoci sa spočiatku tvária ako rivali, napokon vysvitne, že majú toho spoločného oveľa viac a skvele sa dopĺňajú.

Ak čakáte niečo v štýle Sophie Kinselly, sklamem vás, nie je to rom-com v takomto štýle, nedejú sa tú také nevídané a šokujúce veci, ale určite tomu dajte šancu – hoci Sophie Kinsellu mám veľmi rada, Emily Henry si ma týmto príbehom na 100% získala – a úplne iným spôsobom ako Sophie. Páči sa mi, že ide viac pod povrch, ani humor tu nechýba, no je skôr takým jemným doplnkom. V popredí sú city a psychické rozpoloženie postáv, ich motívy a konanie. Je to veľmi príjemný, ľahko plynúci román o láske, priateľstve, odpúšťaní a odvahe byť sám sebou – takí, akí sme.

Chystám sa aj na ďalšiu jej knihu, tentokrát v angličtine – Book Lovers. Som zvedavá, ako to budem vnímať v angličtine 😊

HODNOTENIE: ⭐⭐⭐⭐⭐ 5/5 s ohľadom na žáner

Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi pekne ďakujem 
internetovému kníhkupectvu
Preškoly.sk

Aktuálne) PreSkoly zľavové kupóny | 15% | August 2020

Knižku si môžete zakúpiť TU.

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

 

Wonders of books Published @ 2014 by Ipietoon