sobota 3. septembra 2022

Hanebný vojvoda (Shameless Duke), Scarlett Scott, Ikar, 2022, preložila Jana Seichertová

Historické romance mám naozaj veľmi rada, je to pre mňa oddych, únik od reality do doby, kde sa žilo inak a kde je jednoducho iný typ romantiky, ktorý sa mne osobne veľmi páči – hoci aj keď to tak v skutočnosti vôbec nemuselo byť. Veď asi každý predsa vie, že je to idealizovaný svet s priam nadľuďmi – dokonalými hrdinami – fyzicky či charakterovo (možno s takými milými chybičkami, aby teda pôsobili trochu ako skutoční ľudia 😊)

V tejto romanci o hanebnom vojvodovi z Ardenu, Lucienovi a detektívke Hazel Montgomeryovej, sirote, ktorá sa vo svojom obore stala priam legendou, aj napriek tomu, že je žena, autorka zakomponovala detektívnu zápletku so silnou erotickou linkou. Isteže, ako to u týchto žánrov býva, detektívna zápletka nie je až tak v popredí a je iba kulisou pre podstatnejší vzťahový vývoj medzi hrdinami. Do deja sa dostávame takpovediac ihneď, teda sa ocitáme „in medias res“ a sledujeme ako arogantný vojvoda neverí vlastným očiam, keď namiesto pána Montgomeryho vstúpi do jeho pracovne výstredná a krásna Američanka.

Prekáranie medzi Lucienom a Hazel bolo vtipné, vždy trefné a rozvíjalo to ich vzťah. Detektívna zápletka a ostatné zvraty v deji boli síce podložené historickým udalosťami, čo autorka spomína aj v poznámke v závere knihy, no aj tak sa mi celé to vyšetrovanie nezdalo veľmi dobre zachytené. Väčšinu času so sebou bojovali a prekárali sa a keď prekáranie prestalo stalo sa žiaľ to, že mi erotické scény príbeh dosť pokazili.


Lucien i Hazel mi boli od začiatku sympatickí, no keď došlo na opis ich intímneho zbližovania, úplne ma to odrovnalo. Bolo extrémne explicitné, nechcem povedať vulgárne, to zase nie, ale mala som pocit, že je to zachytené tak, ako keby ich posteľné hry opisoval biológ a iba sem tam  skĺzol do umeleckého zaobalenia. Ja dávam prednosť, keď je to umeleckejšie, skrytejšie vykreslené. Niekedy aj keď je to podávané skôr surovejším spôsobom, môže to mať svoj význam, ale tu sa to vôbec nehodilo a z môjho pohľadu to vypálilo zle.

Zápletka ako taká bola tiež trošku prehnaná a v závere sa Hazel zachovala naozaj veľmi hlúpo.

Áno je to taký sladký príbeh s poriadnou dávkou erotiky a detektívnou zápletkou, ktorá ani zápletkou nie je – je to skôr kulisa.

Preklad sa mi páčil, nič ma tam nerušilo, no celkovo, keďže mi pikantné scény nesadli, hodnotím román Hanebný vojvoda na 3 z 5 hviezdičiek a asi už po ďalšej autorkinej knihe už nesiahnem. Niežeby to bolo zlé, ak by tie scény neboli také prekombinované a prehnané, myslím, že by som po Scarlett Scott ešte siahla. Nie každému to však musí vadiť – takže ak máte radi pikantné a do detailov opisované erotické scény – určite jej šancu dajte.

 HODNOTENIE 3/5 ⭐⭐⭐ s ohľadom na žáner

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu IKAR 

 a internetovému kníhkupectvu:


Ak vás recenzia zaujala, knižku si môžete kúpiť  TU

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

 

Wonders of books Published @ 2014 by Ipietoon