utorok 21. decembra 2021

Súzvuk nerovníc, Laura Fechová, 2021 (pôvodná slovenská tvorba), samovydanie

Román Súzvuk nerovníc o láske dvoch malých ľudí, Dorote a Dávidovi, ktorí sa poznajú od škôlky, z pera mladej autorky Laury Fechovej, sa mi páčil. Dorota hlboko miluje Boha, žije svojou vierou, ale svojho kamaráta Dávida, ktorý vedie svetskejší život ako ona, neodsudzuje, práve naopak, má ho rada snaží sa v ňom prebudiť vieru a lásku k Bohu. Medzi týmito dvomi mladými ľuďmi je veľmi vrelý cit, priateľstvo, ktoré sa však rokmi premenilo na lásku. Existuje však dôvod, prečo Dorota nemôže Dávidovu lásku opätovať, a nie je to len v tom, že Dávid sa Bohu otáča chrbtom... Hlavná myšlienka, zápletka, vtipné dialógy, uveriteľné postavy – toto všetko si ma získalo. Tajomstvá, ktoré mala Dorota, a to ako sa postupne odhaľovali, ma držalo poriadne v napätí.

Z textu je cítiť láska k Bohu a hlboká viera. Mne osobne tieto kresťanské ladené príbehy nevadia, hoci nie som typický kresťan a na cirkev a vieru ako takú mám trochu svojský názor (v Boha verím, ale v cirkev nie), no niektorým čitateľom by to možno mohlo trochu vadiť –  musím však podotknúť, že je to podané veľmi nenásilne. Cítila som z príbehu veľa nádeje a ničím nepodmienečnú lásku rovnako, ako to býva v knihách Francine Riversovej. Touto cestou by sa určite autorka mala uberať.  Pochváliť musím aj veľmi ľahko plynúci dej, reálny, nenásilný, ktorému čitateľ veľmi ľahko uverí. Je tu slovenské prostredie, mená, reálie – zvládnuté na výbornú.


Miestami mi však vadili trošku prehnané a štylisticky nie celkom adekvátne opisy emocionálneho rozpoloženia, ale aj komplikovanejšie opisovanie deja – ja som v tomto ohľade za jednoduchosť a myslím si, že ak by sa štylisticky niektoré časti doladili (pretože niektoré napísala autorka prenádherne) mohla by som s čistým svedomím označiť tento román za skvost – neošúchaný, originálny s hlbokými myšlienkami.

Toto milé, romantické dielko s krásnymi obrazmi i myšlienkami (až na zopár štylistických lapsusov) hodnotím na  ⭐⭐⭐⭐ (s ohľadom na žáner)

Držím autorke palce v ďalšej tvorbe a verím, že moje „výhrady“ k štylistickým prostriedkom jej pomôžu a posunú ju v tvorbe zase o krôčik ďalej... 💜



Ďakujem za možnosť prečítať si túto knižku v štafete, ktorú zorganizovala samotná autorka :)

INSTAGRAM: @wondersofbookz, autorka: @laurafechova 

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

 

Wonders of books Published @ 2014 by Ipietoon