pondelok 20. decembra 2021

PETER NAGY PRE DETI, Peter Nagy, Ilustrovala Zuzana Smatanová, IKAR - edícia Stonožka, 2021


Nevídaný počin, ilustrovaná detská knižka od dvoch hudobníkov. Ide o krásne farebné prevedenie, zhmotnenie veľmi vydarených a rokmi overených detských piesní Petra Nagya. Tí, čo si odkrútili detstvo v deväťdesiatych rokoch ako ja, si istotne dokážu zaspievať aspoň jednu z týchto skladieb. Ja som sa naozaj veľmi pobavila pri ilustráciách a aj si zaspievala dobré známe texty skladieb: Čarbičky, Dve malé blchy, Mandarínka Darinka, Bobi, Hovniválik či Ping-pong. Tieto si pamätám ešte z detstva, ostatné som si musela trochu pripomenúť, ale to nič nemení na tom, že sú to úžasné texty ešte úžasnejších melódií a ilustrácie talentovanej Zuzky Smatanovej (zjavne nie je iba na spev a skladanie piesní) za nimi vôbec nezaostávajú.

Nikdy nezabudnem, ako som sa v detstve učila zaspievať Ping-pong (Papaj pagáč, papaj pagáč, papaj papagáj .... ) a keď som to už vedela a nekoktala som, pílila som tým doma všetkým uši a spievala si spolu so zapnutou kazetou. Dnes je to ešte oveľa jednoduchšie, pretože danú skladbu z tejto nádhernej knihy pre malých i veľkých (veď sme nad tých pesničkách mnohí vyrástli) si vieme vyhľadať na internete a vypočuť si ju. Tak si tento umelecký zážitok dokážete naplno vychutnať i s týmto efektom.

Pre mňa veľmi originálna symbióza nielen ako zlúčiť pesničky a výtvarné umenie, ale aj to, ako oživiť starú kvalitnú tvorbu pre deti, na ktorú by sa určite nemalo zabúdať.






 

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu IKAR 



 

a internetovému kníhkupectvu:



Ak vás recenzia zaujala, knižku si môžete kúpiť  TU

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

 

Wonders of books Published @ 2014 by Ipietoon