utorok 31. júla 2018

Nečakane Vojvodkyňou (The Unexpected Duchess), Valerie Bowman, Ikar, 2016, preklad: Martina Fedorová


Historická romanca pod názvom Nečakane vojvodkyňou je slušnou zastupiteľkou tohto žánru. Ako to u mňa často býva zvykom, najskôr som čítala poslednú časť trilógie ,,Hravé nevesty" s názvom Lady v modrom (klik na recenziiu TU).
Vrhla som sa teda i na prvý príbeh, v ktorom sa Lady Lucy Uptonová snaží ochrániť svoju jemnú priateľku Cassandru pred nechceným nápadníkom.
 Spočiatku mi Lucy trochu liezla na nervy svojím ustavičným preháňaním.
 

,,Podstatnú časť nasledujúceho rána strávila Lucy v jedálni tetinho domu tým, že si v duchu robila zoznam najzdrvujúcejších komentárov, ktorými pri najbližšej príležitosti počastuje vojvodu z Claringdonu."


Páčilo sa mi však, že autorka už tu naznačila vzťahy, ktoré sa naplnia v treťom príbehu Lady v modrom. 

,,To myslíš vážne? Naozaj potrebuješ počuť od niekoho iného, čo je na tom zlé?"
,,Mne sa to celkom páči," namietla Jane, ani nezodvihla hlavu od knihy. 
,,Na môj vkus je to síce trochu zbytočné rozvláčne, ale absolútne vyhovujúce."
Garrett prepichol Jane nenávistným pohľadom. ,,Nikdy som nemal o tvojom vkuse vysokú mienku, takže sa vôbec nečudujem, že sa ti to páči. Predpokladám, že keby si dostala do ruky papier a pero, domrvíš to ešte viac."
Jane pohŕdavo odfrkla "Domrvíš? Netuším, čo tým chceš povedať."
"Chcem tým povedať, že sa ti zásadne páči všetko, čo sa nepáči mne. Stavím sa, že keby som tvrdil, že zem je guľatá, ty budeš tvrdiť, že je doska, len aby si mi odporovala," zasyčal na ňu Garrett.
,,O svojej dôležitosti v mojom vete máš veľmi prehnané predstavy Upton. Čo ma núti pochybovať aj ...." 

- celkom však nechápem, prečo v prvej časti si Upton a Jane tykajú a na konci už vykajú a v tretej časti si vykajú, kým sa nedajú dokopy - chyba prekladu! 😕 a pritom prekladala všetky tri časti jedna prekladateľka. Zvláštne, že si to nevšimla ani korektorka. Hm...




Postupne sa Lucy upokojila a začala som ju vnímať aká naozaj je. Vojvoda, nechcený nápadník, bol od začiatku mužom slova a česti.
 
Pokrútil hlavou. Oči mu trochu potemneli. Keď prehovoril, hlas mu znel veľmi vážne. ,,Lucy, to sa nestane."
To, že ju oslovil krstným menom, ju zaskočilo, až prudko zalapala po dychu. ,,Zrejme nechápete, aká oddaná je mužovi, ktorého ľúbi."
,,Mužovi, ktorý ju odmieta požiadať o ruku?"
,,Je to zložitejšie."
,,Nepochybne. Ale dal som sľub a... "
Spozornela. ,,Sľub? O čom to hovoríte?"
,,Na tom nezáleží. Rozhodol som sa. A keď sa raz pre niečo rozhodnem, svoje rozhodnutie nemením. Nevolajú ma vojvoda veľkých rozhodnutí len tak pre nič, za nič."


Trošku naivne im obom nedochádzalo, že sa do seba zamilovali - v podstate už úplne na začiatku.

Derek do seba obrátil už tretí pohár brandy a udrel ním o podnos, s ktorým okolo neho práve prechádzal sluha... Pohľad mu zablúdil k Lucy Uptonovej. Vznášala sa po parkete v Berkeleyho náručí, usmievala sa a zdalo sa, že sa úžasne zabáva. Prečo ho tak rozčuluje, keď ju vidí s tým vikomtom?
 ***
 Usmiala sa, no odvrátila oči. Ako to, že ona na nič z toho, čo sa medzi nimi včera stalo, nie je schopná zabudnúť? Na pohľad na jeho nahú pokožku, na horúci dych na svojej dlani, keď mu zakrývala ústa. Ani nehovoriac o tom bozku. Namáhavo prehltla.

Inak je to veľmi milá historická romanca, ktorá naozaj nemá hluché miesta. Plynie veľmi dynamicky a pritom v nej nie sú nijaké extrémne nebezpečenstvá - jediné súboje, ktoré v príbehu nájdete, sú tie slovné medzi Lucy a vojvodom z Claringdonu, Derekom Huntom. Určite patrí k tým vydarenejším a vtipnejším, ktoré som čítala. Určite sa k nej ešte niekedy vrátim.

 

HODNOTENIE: 5/5 s ohľadom na žáner 

Za poskytnutie recenzného výtlačku by som chcela poďakovať internetovému kníhkupectvu PreŠkoly.sk
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjmbfKWJ8rfKvJfmOiO7rfwR4XoosWEJIV_xw0AFpOuJ8UsXNz5DPUBXUQE3IB312-Ixk-iuryVfjmMrmczRDoCqgrIKgQ-3KxYO6VgVRwe9CRCCLmANiMVcVUjoYb8nkfGH7wEqSBiCXyS/s1600/logo0000.png 

Knihu si môžete objednať TU.




0 komentárov:

Zverejnenie komentára

 

Wonders of books Published @ 2014 by Ipietoon