nedeľa 7. januára 2018

Nebo nie je výmysel (Heaven is for Real), Todd Burpo a Lynn Vincentová, TATRAN, 2014, preklad: Dominika Uhríková



Príbeh vyrozprávaný v knihe Nebo nie je výmysel je skutočnou spoveďou kňaza, otca a manžela Todda Burpa, ktorý v jednom pol roku zažil viac nešťastia, akoby ste si dokázali predstaviť – zlomená noha, obličkové kamene, strata zamestnania, finančná núdza, tri operácie a hrozba rakoviny. Až na základe toho, čo Toddovi po prekonaní  operácie s diagnózou zápal slepého čreva, povie jeho štvorročný syn,si uvedomí, že všetko je Boží plán a každé nešťastie nás usmerňuje. 

Viete si predstaviť tú bezmocnosť, keď je vaše dieťa vážne choré a vy neviete ako mu pomôcť. Aj Todd ako duchovný mal problém v tej chvíli úplne odovzdať svoj strach Bohu.

Coltonova tvár bola biela a vyziabnutá. Uprostred pustej chodby svietila ako mesiačik v splne. Kruhy pod očami sa mu rozrástli na tmavofialové podliatiny. Už nekričal ani neplakal . Iba ... nehybne ležal. (str. 57)
 
Scéna z filmu Nebo nie je výmysel
Oči mi zaliali slzy hnevu a rozkotúľali sa po lícach. „Po zlomenine, obličkových kameňoch, mastektómii... takto sa má zavŕšiť moja krížová cesta?“ reval som na Boha. „Chceš mi vziať syna?“ (str. 61)

 Scéna z filmu Nebo nie je výmysel
Skutoční Burpovci - Colton vpravo
Našťastie, alebo skôr, vďaka Bohu, sa malý Colton Burpo vyliečil a prežil aj keď to o už vyzeralo beznádejne. Začal rodičom hovoriť o Ježišovi,  anjeloch a veciach, ktoré by sa mohol dozvedieť iba z Biblie, ale on predsa nevedel čítať, a tieto podrobnosti mi ani otec nikdy nespomínal a doteraz sa chlapeo nich ani nezaujímal. Ja osobne verím, že malý Colton stretol Ježiša i anjelov. Deti sú úprimné a nefalšované a aj preto nikdy nezabúdajme na Ježišov výrok: „Veru hovorím vám: Ak sa neobrátite a nebudete ako deti, nikdy nevojdete do kráľovstva nebeského.“ Na konfrontácií dospeláckeho vnímania tohto príbehu a toho detského presne vidíme, kde je „rozdiel“ a prečo by sme nemali toto posolstvo brať na ľahkú váhu.

Skutočný Colton Burpo
Nedalo mi ešte sa nespýtať: „Ako vyzerá Pánbožko a Duch Svätý?“
Colton zvráštil čelo „Hmmm, to sa nedá povedať ... je taký ... akože ... modrý.“ (str. 123)
Filmový Colton Burpo

„Na čo by si chcel ľudí osobitne upozorniť?“
Colton jej opätoval pohľad a bez zaváhania odvetil:
Chcem, aby vedeli, že nebo nie je výmysel.“ (str. 177)

Z môjho pohľadu sú v knihe veci, ktoré by som možno nebrala úplne doslovne. Je jasné, že inak by takýto zážitok opísal dospelý a inak dieťa. Aj keď Coltonovi verím, ovplyvnili ma aj iné knihy, ktoré hovoria o nebi, skúsenosti iných ľudí – no som si istá, že v tom základnom a najdôležitejšom sa zhodujú – Boh je tá najčistejšia a najsilnejšia láska v celom nekonečnom vesmíre. 

P.S.: V knihe sa spomína aj iné dieťa, dnes už dospelé dievča, ktorá tiež videla Ježiša a odmalička ho zvečňuje na portrétoch. Je to naozaj neskutočné, čo vo mne obraz tejto dievčiny menom Akiane Kramarik vyvoláva - posúďte sami:
Akiane Kramariková: Knieža pokoja



HODNOTENIE: 5/5 s ohľadom na žáner
Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu 
Titul si môžete zakúpiť TU

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

 

Wonders of books Published @ 2014 by Ipietoon