streda 10. januára 2018

Nechcem počuť tvoj plač, Simona Rošková, TAKTIK 2017



Silný psychologický román o žene, ktorá bojuje s popôrodnou depresiou a iných problémoch, ktoré prináša život je skvelo a sviežo napísaný. Nepodnecuje čitateľa k negatívnym myšlienkam, aj keď rozoberá dosť ťažké životné otázky. Páči sa mi autorkin štýl, ktorý je vecný a nezachádza do melodrámy. 

Keďže som osobne zažila popôrodnú depresiu, spočiatku som sa bála, že sa mi to bude čítať ťažko, ale práve naopak, román veľmi citlivo poukazuje na to, že je to "normálne" cítiť sa zle, ale neznamená to, že matka je zlá. Verím, že mnohým ženám v podobnej situácii tento román iba pomôže uvedomiť si vážnosť svojho stavu - pretože priznanie si toho, že "trpíme" popôrodnou depresiou je začiatok na ceste k vyliečeniu - netreba sa hanbiť požiadať o pomoc odborníkov. (Mnohé celebrity ako Adele, Gwyneth Paltrow, Hayden Panattiere či Cindy Crawford prekonali toto ochorenie a je dobré, že o tom "nahlas" hovoria.)

Myslím si, že je to osviežujúce, dostať sa k príbehu, ktorý takýmto jednoduchým sviežim spôsobom približuje realitu života. Určite si pri knihe aj poplačete, ale nádej je to, čo z neho priam dýcha. Všetky postavy sa istým spôsobom dostanú na dno, ale postavia sa a bojujú s prekážkami.  

Myslím si, že príbeh dá to svoje „ponaučenie“ nielen ženám, ale i mužom. Mne osobne sa kniha čítala veľmi dobre, nenudila ma ani na okamih a prečítala som ju v podstate veľmi rýchlo. 

Jediné, čo mi chýbalo – v závere sa hlavná hrdinka konečne zblíži s vlastnou matkou a tam sa mi žiadalo trošku viac vysvetliť matkine správanie z minulosti. Inak nemám knihe čo vytknúť.

HODNOTENIE: 4,5/5 s ohľadom na žáner.


ZA POSKYTNUTIE RECENZNÉHO VÝTLAČKU ĎAKUJEM VYDAVATEĽSTVU 
TAKTIK

Knihu si môžete zakúpiť na stránke vydavateľstva Taktik
alebo na stránke kníhkupectiev Martinus, Gorila, Panta Rhei alebo Bux.


0 komentárov:

Zverejnenie komentára

 

Wonders of books Published @ 2014 by Ipietoon