nedeľa 28. januára 2018

Ideálny starý mládenec (The Bachelor List), Jane Feather, Slovenský spisovateľ 2018, preklad: Miriam Ghaniová



                Tak trochu politicky orientovaná historická romanca v podaní Jane Feather sa mi čítala veľmi ľahúčko a plynulo. Hlavné hrdinky, tri sestry Duncanové sú veľmi očarujúce, sebavedomé a nezávislé. V tomto románe sa zamiluje najstaršia Constance, ktorá je z nich najštíhlejšia, najvyššia, ale aj najvýbušnejšia. Sestry vydávajú škandalózne noviny The Mayfair Lady pre ženy, kde sa snažia okrem klebiet a zoznamky bojovať za práva žien. Vydávala ich už ich zosnulá matka. Samozrejme, anonymne. Kosa narazí na kameň, keď sa Constance zoznámi s Maxom Ensorom, politikom s konexiami, ktoré by rada využila a teda aj pána Ensora. No ich vzájomná príťažlivosť aj napriek rozdielnym názorom na ženy v politike a ich volebné práva je čoraz silnejšia a obaja neodolajú jeden druhému.

 
 Na tú dobu sú sestry až príliš pokrokové a niečo také ako je panenstvo u nich nehľadajte. To sa mi celkom ťažko spracúvalo, keďže v drvivej väčšine sú všetky hrdinky historických romancí neskúsené. Áno, je to niečo iné, nevšedné, no napriek tomu sa mi aj kvôli tomu príbeh zdal menej romantický, menej ma chytal za srdce a vzájomné zblíženie Maxa a Constance prebehlo až príliš rýchlo a bez nejakého hlbšieho prežívania postáv. 
 
 Úprimne, Max sa mi páčil ako bol opísaný, mal svoje zásady, nedalo sa ním manipulovať, ale mal srdce i rozum na správnom mieste. Constance bola do všetkého príliš hrr, skôr niečo spravila ako by o tom aj trochu premýšľala, bola celkom škodoradostná a pomstychtivá – takže som sa s ňou veľmi nestotožnila. Na tú dobu bola až neuveriteľnou feministkou a to, čo Maxovi stvárala bolo niekedy trošku prehnané. Na druhej strane, páčilo sa mi, že sestry nemysleli iba na seba a pomáhali ľuďom, napr. nájsť si  svoju lepšiu polovičku. 


Ak to mám zhrnúť, román Ideálny starý mládenec je politicky orientovaná historická romanca s modernou erotikou a nie celkom vydarenou romantickou stránkou. Napriek tomu sa číta dobre, aj keď za srdce vás asi až tak nechytí.

HODNOTENIE: 3,5/5


Za poskytnutie recenzného výtlačku by som chcela poďakovať internetovému kníhkupectvu PreŠkoly.sk
 

Knihu si môžete objednať TU.

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

 

Wonders of books Published @ 2014 by Ipietoon