streda 23. februára 2022

Teagan Hunter, Láska cez správy (Let´s Get Textual), Zelený kocúr 2021, preklad: Terézia Hurajová,

Romanticko-erotický príbeh z pera Teagan Hunterovej o náhode, vďaka ktorej sa dajú dokopy dvaja ľudia (Delia a Zach) a spojí ich skutočná láska a porozumenie by som zaradila skôr k veľmi veľmi oddychovej literatúre. Nechápte ma zle, príbeh sa čítal skvelo a veeeľmi rýchlo, pretože bol extrémne jednoduchý (nemyslím to negatívne) naozaj bol až predvídateľný a bez zvratov - taká oddychová jednohubka.

Naše rozhovory sú prirodzené, sexy a mám ich oveľa viac rada, než by som mala. (st. 113)

Nemusela som vôbec namáhať mozgové závity ani nijakým iným spôsobom riešiť gradáciu príbehu – mnoho vecí bolo len o obkecaní pocitov a opis každodenného bežného – čo je niekedy naozaj ako pohár kakaa – viete presne, ako bude chutiť a že bude sladké a toto je presne tento prípad. A niekedy to kakao jednoducho potrebujeme, alebo čokoládu, nie je to žiadny gastronomický zážitok, ale je to príjemný, nenáročný spôsob, ako si obaliť nervy cukrom – a presne toto tento román u mňa aj splnil. 😊

Zasmeje sa a ten zvuk sa mi nesmierne páči. „Si píš, že som za.“ (str. 97)


Autorka stavila na pomalé doberanie sa ústredných postáv cez esemesky, neskôr z toho vznikli príjemné a časom takmer erotické rozhovory, ktoré, samozrejme, vyústili do úžasného rande, z ktorého by sa každému asi nohy podlomili 😊. Nepovažujem sa za náročného čitateľa, takže ma tento príbeh vyslovene nesklamal, ale po všetkom tom nadšení, čo som k tejto knihe čítala a počula, som, úprimne povedané, čakala ozaj o čosi viac. Uznávam však, že v origináli by to na mňa možno zapôsobilo o práve ten chĺpok lepšie – skrz to, že sa mi nepáčilo poňatie prekladu sms správ - zdali sa mi neprirodzené,  preklad v tomto smere vyznel vágne, neurčito a z môjho pohľadu až strojovo. Napríklad sa mi nepáčili tieto pasáže s hviezdičkami „*nevinné zažmurká*“ čo asi malo opísať emotikon v správe (alebo to ona sama osebe či on písali ako v 3. osobe???), neviem si predstaviť, ako to je v angličtine, ale rozhodne sa mi to do esemeskovej komunikácie nehodilo a ... vôbec som nevedela, ako to chápať :D Ostatné pasáže mimo sms správ boli zvládnuté omnoho lepšie.

„Už vidím tie titulky v novinách: DVE UKRUTNE SEXY ŠTUDENTKY UKRADLI KOZLIATKO.“ (str. 268)

Moje hodnotenie: 3/5

Knižku som vyhrala v súťaži na INSTAGRAME :) 




0 komentárov:

Zverejnenie komentára

 

Wonders of books Published @ 2014 by Ipietoon