nedeľa 9. januára 2022

Najväčšie tajomstvo, (The Greatest Secret) Rhonda Byrne, IKAR 2021 preložil Štefan Kočiš

Kniha Najväčšie tajomstvo nie je klasickou motivačnou knihou, ktorou sa vás snaží autorka o niečom presvedčiť. Možno pôvodné Tajomstvo bolo viac o tejto snahe, presviedčať, že vesmír funguje istým spôsobom, ale toto tajomstvo číslo jedna nám odhaľuje to najpodstatnejšie – a to, že my sme tým vesmírom. Toto naše pravé ja nájdete učupené a zatienené našim ľudským egom v každom jednom z nás. Možno neveríte na ezoterické mystéria a na veci medzi nebom a zemou, no nikto nemôže poprieť, že naše ľudské ego nevie všetko, ale niečo za ním – to niečo v nás – to vedomie, vie všetko, avšak nie tak „klasicky“.... jednoducho – pravda je v nás... pravda je vo hviezdach...

Uznávam, že ide o dosť hlbokú filozofiu, no práve o tejto hlbokej filozofii je táto ohromná kniha plne neskutočných tajomstiev o nekonečnej studnici našej duše, našich schopností, nášho pravého ja...

Mňa osobne oslovilo asi každé jedno slovo a lepíkovala som ako šialená, pretože každá veta vo mne niečo otvárala, odkódovala a ja som doslova prekypovala nadšením, unesená tým, aké pravdivé sú slová týchto múdrych prebudených ľudí – a táto múdrosť je dedičstvom každého jedného z nás ... iba ju musíme v sebe objaviť, otvoriť jej dvere, uznať, že to môže byť aj inak než nás učili...

Náhodne som vybrala zopár úryvkov z knihy, nedajú sa vybrať tie najlepšie – knihu si treba prečítať celú  – určite sa k nej stále budete vracať  - u mňa to tak určite bude:

Počas storočí sa rozpoznaniu vlastnej podstaty dalo veľa mien. Osvietenie, sebarealizácia, sebaobjavenie, prebudenie, rozpamätanie. (str. 12)

Prišli sme do tohto sveta ako telo, aby sme sa dozvedeli, že nie sme telo. (str. 19)

„Tragédia a komédia ľudského života spočíva v tom, že počas jeho trvania takmer vždy myslíme, cítime, konáme, vnímame a vytvárame vzťahy v záujem iluzórneho ja.“ (str. 25)

„Vy ste to. Je to tak blízko, že ho nevidíte.  Pozeráte sa na svet okolo seba jeho očami.“ (str. 33)

„Myseľ nikdy neodhalí, kto ste, pretože ona túto pravdu zakrýva. Odhalíte ju len vtedy, keď sa od mysle oslobodíte a prestanete sa s ňou stotožňovať.“ (str. 38)

 TOTO JE TAKÁ PRAVDA – ja som sa v živote o tom už toľkokrát presvedčila a stále sa o tom presviedčam ... 😊

„V skutočnosti nie sme ľudskou, ale nekonečnou bytosťou. Sme nekonečnou bytosťou, ktorá má ľudské zážitky.“ (str. 43)

Vedomie nemožno ničím narušiť. Preto ani vás nemôže rozrušiť nijaké množstvo problémov. Nemôže sa vás dotknúť nič negatívne. Nemôžu vás ovplyvniť vojny. Vy ako vedomie ste vždy v bezpečí a v pohode. (str. 62)

Všetci máme v živote jedno poslanie – prebudiť sa a uvedomiť si, že sme vedomie a začať si užívať tú neuveriteľnú šou tohto sveta. Keď sa prebudíte, budete vo svete, ale nie zo sveta, čo znamená, že sa úplne zbavíte všetkých jeho problémov. (str. 73)

„Keď stojíme na vrchole hory alebo sa pozeráme na hviezdy, cítime nekonečno, ktorým naozaj sme, a preto toľkí túžime po prežívaní bezhraničných diaľok. (str. 75)

„V stave čistého vedomia prestáva všetko utrpenie.“ (str. 133)

Vedomie rozpúšťa všetko, čo nie je pravdivé. (str. 162)

Svoje šťastie odkladáme, keď veríme, že príde zo sveta okolo nás. Čakáme, že nás niekto alebo niečo urobí šťastnými. No trvalé šťastie nám neprinesie nikto. Nič zvonku nám ho nezaručí, hocijako dlho budeme čakať. (str. 173)

„Vo chvíli, keď akceptujete ťažkostí, ktoré sa k vám dostali, dvere sa otvoria.“ (str. 125)

Bez ohľadu na to, ako sa navonok javí dianie vo svete, všetko je vždy, vždy dobré. (str. 209)

„Keď urobíme jeden krok k pravému ja, ono urobí deväť krokov k nám.“ (str. 219)

Najväčšie tajomstvo mi dalo oveľa viac, ako som čakala. Hoci čítam mnohé iné ezoterické zdroje o tejto pravde, toto  podanie večných mystérií života predstavuje veľmi prístupnú formou pre moderného človeka, ktorý sa na túto cestu seba-objavovania práve rozhodol vydať a potrebuje nielen zistiť pravdu, ale aj trochu pookriať v dnešnom na prvý pohľad „bláznivom“ svete. Je to ako pohladenie duše a zároveň príprava na cestu sa za svojim pravým JA...

Túto publikáciu nemôžem hodnotiť hviezdičkami, (😊) toto jednoducho musíte čítať.

Chápem, že niekto tieto mystické záležitostí nechce skúmať, ale aj tak mu odporúčam to skúsiť. Skutočne to stojí za to - prebádanie týchto právd, zamyslieť sa nad nimi. Táto nádherná knižka s krásnymi hlbokými myšlienkami nás pozýva ponoriť sa do niečoho (pre niekoho možno až tak nie) neznámeho, ale veľmi hodnotného a rozhodne vám to nemôže uškodiť. 


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu IKAR 


 

                               a internetovému kníhkupectvu:



Ak vás recenzia zaujala, knižku si môžete kúpiť  TU







0 komentárov:

Zverejnenie komentára

 

Wonders of books Published @ 2014 by Ipietoon