pondelok 27. júla 2020

Posledný pojedač hriechov (The Last Sin Eater), Francine Riversová, Kumran.sk, 2020, preklad: Zuzana Venglikova


Romány Francine Rivers sa dotýkajú duše a srdca človeka. Tento sa však od ostatných jej románov odlišuje tým, že hlavnými hrdinami sú deti, ktoré trpia dogmaticky predpojatom a zastaralom spoločenstve škótskych usadlíkov v Apalačských vrchoch. A hlavne - chýba tu hlavná romantická zápletka, keďže v jej ostatných románoch je v popredí aj vzťah muža a ženy a prostredníctvom ústrednej zápletky vychádzajúcou zo všeobjímajúcej lásky Boha tvoriacu hlavnú ideu, sa tento vzťah rozvíja. V príbehu o poslednom pojedačovi hriechov je v popredí hriech ako taký, a to ako sa s ním kedysi ľudia vyrovnávali. Autorka ponúka otázky i odpovede na to, ako sa zbaviť hriechu, čo je to hriech a kto nám ho pomôže sňať z našich pliec.

Nikto sa nepohol.
Nikto nedýchal
Keď som zodvihla hlavu k mamičke, tvár mala ožiarenú červenozlatým svetlom pochodne a oči pevne prižmúrené. Keď sa bránička s cvaknutím otvorila, všetci sa otočili babičke chrbtom. Ja som urobila to iste, a keď som začuľa ľahké kroky pojedača hriechov, zježili sa mi chlpy na celom tele. (str. 23)





Veľmi pekný obraz prírody sa tu prepája so živým obrazom Boha a demonštruje jeho všadeprítomnosť. Vzťahové zápletky malého spoločenstva, v ktorom vyrastá Cadi Forbesová, sa postupne rozuzlujú a skutočne vás ohromí s akým majstrovstvom sa autorke podarilo popretkávať nádherný opis prírody, ľudské vzťahy, intrigy, Božiu lásku milosrdenstvo do nádherného a dynamického príbehu.


,,Múdrosť udeľuje Pán. Z úst vychádza poznanie a chápavosť. Kto prebýva pod ochranou Najvyššieho, zdržiava sa v tôni Všemohúceho. Pán vykúpi duše svojich služobníkov, nebudu potrestaní tí, čo v neho dúfajú.´´  (str. 143)

Cadi Forbesová trpí, pretože „zhrešila“ a je presvedčená o tom, že mamička jej tento hriech nikdy neodpustí a kvôli tomu jej odopiera všetku pozornosť a lásku. Je to tak autenticky napísané, že som si pri čítaní niektorých pasáži aj poriadne poplakala. A presne toto dokážu skvelé príbehy v knihách – vyvolať v nás emócie.

Našla som tu veľa nádherných a pravdivých myšlienok – tzv. večných právd a tento román považujem za jeden z najsilnejších kresťanských románov, čo som čítala.tie, ktoré sa v mojom pomyselnom rebríčku nachádzajú nad ním, rovnako od Francine Riversovej (Vykúpená láska, Hlas vo vetre a Ozvena v tme.)



,,Nesúďte, pretože akou mierou nameriate iným, takou sa nameria aj vám, hovorí Pán!´´ (str. 286)

MOJE HODNOTENIE: 5/5 s ohľadom na žáner

Podľa tohto románu natočili americkí filmári v roku 2007 film ,,Posledný hriech" - trailer si môžete pozrieť . TU

Ak Vás tento román zaujal, kúpiť si ho môžete na stránkach vydavateľstva KUMRAN, kam sa dostanete cez tento LINK

Táto recenzia bola napísaná vďaka službe www.storpic.com

ZA POSKYTNUTIE RECENZNÉHO VÝTLAČKU ĎAKUJEM VYDAVATEĽSTVU
KUMRAN.SK






0 komentárov:

Zverejnenie komentára

 

Wonders of books Published @ 2014 by Ipietoon