sobota 8. septembra 2018

Ideálna nevesta (The Bride Hunt) Jane Feather, Slovenský spisovateľ, 2018, preklad: Miriam Ghaniová



 V závere  románu Ideálny starý mládenec sa sestry Duncanové odvážia obviniť grófa Barclayho z morálneho úpadku (zneužil niekoľko žien) a finančných machinácií, a práve to odštartuje hlavnú zápletku ďalšej časti tejto „ideálnej“ série.  Prostredná sestra Prudence (význam z angličtiny opatrnosť, obozretnosť) je dokonalým stelesním svojho mena. Práve ona sa po podaní žaloby na ich noviny The Mayfair Lady za nactiutŕhanie gŕofa Barclayho podujme na riešenie tejto prekérnej situácie a osloví jedného z najlepších advokátov v Londýne, Sira Gideona Malverna, aby ich obhajoval a zároveň zachoval ich anonymitu.


„Preboha, čo si o tom všetkom pomyslí Max?“
„Jeho kariére veľmi neprospeje, keď sa príde na to, že článok o Barclaym napísala jeho žena,“ konštatovala smutne Chastity.
„Musíme zabezpečiť, aby sa to nedostalo von, už v záujme našich novín, ale neviem ako to utajíme pred Maxom.“
Prudence vzala list zo stola, kam ho Chastity nechala dopadnúť.
(str. 9)

                Keďže chce, aby ju Malverne bral vážne, na prvé stretnutie sa oblečie ako veľká intelektuálka, aby ju nemohol obviniť z „paničkovských“ manierov a „hlúposti“, ale Gideona táto maškaráda natoľko očarí (aj keď ju na prvý pohľad odhalí), že prijme Prudencin prípad a bude sestry obhajovať. 

„Tie okuliare nosíte stále?“
„Ak chcem vidieť,“ odvetila rozhodne. „A určite mi viac záleží na tom, aby som dobre videla, ako na mojom vzhľade.“
„O tom pochybujem,“ vyhlásil. „Dúfam, že nabudúce, keď sa stretneme, vás uvidím vo vašich skutočných farbách.“
„Tento vzhľad som si vybrala v závislosti od toho, aký dojem som chcela urobiť,“ upresnila meravo. „Zazvoníte, aby mi priniesli kabát, prosím?“
Gideon podišiel k stolu a zazvonil, potom sa k nej vrátil s trochu záhadným úsmevom na perách. „Je vo vašom živote nejaký muž, Prudence?“
Tá priama otázka ju zaskočila, no napriek tomu na rovinu priznala: „Momentálne nie.“ (str. 98)
...


Obrátil sa k nej, a skôr ako stihla zareagovať, chytil jej tvár do dlaní a pritisol ústa na jej pery. Prudence sa snažila odtiahnuť, ale držal ju tak pevne a bozkával tak náruživo, že nič nezmohla.
(str. 100)

Počas pátrania po dôkazoch Barclayho viny vo finančných podvodoch sa medzi advokátom a prakticky orientovanom slečnou Duncanovou začne rodiť hlboký cit ...
            Oproti prvej časti, v ktorom mala hlavné slovo Constance, sa mi tento páčil o dosť viac. Určite je to aj preto, že som sa s Prudence vedela stotožniť. Constance bola jednoducho na mňa príliš sebavedomá, príliš pekná, vo všetkom príliš hrrr...
             Prudence nie je až taká sebavedomá ako jej najstaršia sestra (našťastie!), a preto mi bola oveľa sympatickejšia. Jej správanie nebolo prehnané a teatrálne (ako Constancino, samozrejme). Sir Gideon Malverne je rozvedený úspešný advokát, ktorý vychováva dcéru Sarah. Ani on však nie je prototypom zatrpknutého rozvedeného muža, ktorý zanevrel na ženy.

Prudence pokrčila plecami. „Tak potom vám záleží na vzdelaní? Aké je pre vás dôležité na stupnici od jeden do päť?“
„Nuž, pred týždňom by som asi povedal dva a pol. Ale teraz určite päť.“
Prudence si to zapísala. Znovu na ňu pozrel. „Neopýtate sa ma, kedy som zmenil názor?“
(str. 164)

Obaja sú vo svojich sympatiách-antipatiách od začiatku otvorení a aj vďaka tomu  je tento príbeh svieži a plynie ľahučko. Oproti prvej časti autorka nechala viac priestoru duševnej intimite hlavných postáv, nie až tak tej sexuálnej (bravó) čomu sa naozaj teším, lebo tým pádom pôsobil na mňa príbeh romantickejšie a zmysluplnejšie. Záver bol naozaj pekný a romantický.

„Vaša zoznamka splnila svoju stránku dohody. Predstavila mi jednu ženu, ktorú by som si vedel predstaviť ako svoju manželku. Prudence Duncanová, vydáte sa za mňa?“ (str. 272)

 Jedine, čo mi na celej „série“ vadí, je že sa sestry Duncanové prezentujú ako nezvyčajne odvážne a empancipované ženy, pretože občas (hlavne Constance, samozrejme) sa chovajú naozaj hlúpo a ide skôr o maniere ako o nejaké pokrokové zmýšľanie. Napriek tomu si určite prečítam aj príbeh tretej sestry Chastity.
HODNOTENIE:  4/5 s ohľadom na žáner
Za poskytnutie recenzného výtlačku by som chcela poďakovať internetovému kníhkupectvu PreŠkoly.sk

Knihu si môžete objednať TU.

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

 

Wonders of books Published @ 2014 by Ipietoon