utorok 31. októbra 2017

Prenasledovaná – Andrea Novosedlíková, vydavateľstvo Taktik 2017

Román od slovenskej autorky Andrey Novosedlíkovej sa čítal veľmi ľahúčko. Upútal ma od prvej vety, pretože hlavná hrdinka Liliana a jej uvažovanie i samotný príbeh bol vykreslený nanajvýš reálne. Autorka ho napísala vo forme ja-rozprávača, čo autentickosť ešte podčiarkla. 
Nejde iba o verné zobrazenie príbehu mladej ženy, ale aj jej pohľad na svet, situácie,  ktorých sa ocitá i to ako sa s tými nečakanými, a často nie pozitívnymi, vysporiada. 
Veľmi ma oslovila postava Liliany, nebola to žiadna ufňukaná naivka, autorka ju vykreslila ako človeka z mäsa a kostí, no s povahovými črtami, ktoré mi zaimponovali, pretože nebola taká typicky naivná, ale ani prehnane nedôverčivá, nezaoberala sa hlúposťami, ale z môjho pohľadu stála nohami pevne na zemi, vedela sa postaviť za svojich blízkych a to najhlavnejšie – nenaháňala sa za láskou a nebola tou typicky zúfalou tridsiatničkou v štýle Bridget Jones, aj keď Bridget zbožňujem, s Lilianou by som sa v realite určite skôr stotožnila.


Prenasledovaná spadá do žánru triler - takmer celý príbeh sme v napätí, pretože Lilianu niekto pravidelne „navštevuje“ v jej bytu bez jej vedomia a necháva jej nepríjemné odkazy v podobe vytopeného bytu alebo rozhádzaných kníh.  Okrem toho sa však Liliana musí popasovať aj s problémami vo vzťahoch a nielen tých ľúbostných.  
  

Svieži rozprávačský štýl a zaujímavé dejové epizódy z Lilianinho života vás prinútia otáčať stránku za stránkou a možno aj vy, rovnako ako aj ja, vycítite, že sem tam niečo alebo niekto, celkom „nehrá“ a napokon sa dočkáme i finálneho odhalenia viacerých záhad, ktoré sú veľmi šikovne a nenútene zakomponované do príbehu.

Liliana stretáva hneď niekoľko mužov, ale nie všetkým by mala veriť ... určite siahnite po tejto kvalitne napísanej knihe, ktorú som ja zhltla na jedno posedenie. 

Ak máte rady/radi veľmi jemne podané ľúbostné príbehy s poriadnou príchuťou reality a napätia, toto bude pre vás to pravé orechové.

Hodnotenie: 5/5 s ohľadom na žáner 

ZA POSKYTNUTIE RECENZNÉHO VÝTLAČKU ĎAKUJEM VYDAVATEĽSTVU 
TAKTIK

Knihu si môžete zakúpiť na stránke vydavateľstva Taktik
alebo na stránke kníhkupectiev Martinus, Gorila, či Panta Rhei alebo Bux.

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

 

Wonders of books Published @ 2014 by Ipietoon