nedeľa 7. augusta 2022

Tri želania (If Only) Angela Marsonsová, IKAR, 2022, preložila Martina Šturcelová

Svieži príbeh o troch priateľkách Deb, Cher a Sarah, z ktorých každá rieši svoju osobnú dilemu sa číta veľmi ľahko a ani na chvíľu nenudí.

Všetky tri ženy vám istým spôsobom prirastú k srdcu, pretože ich dilemy sú problémy reálne a v živote stretnú nejedného človeka.


Deb má tesne pred svadbou a tentokrát by chcela, aby sa všetko podarilo a na poslednú chvíľu obrad znova raz nezrušili. „Vďaka“ jej „úžasnej“ svokre Margie sa už dvakrát svadba odložila, keďže matka jej dlhoročného snúbenca nikdy nie je spokojná s tým, čo chce a robí Deb. Nezhody so svokrou a súperenie v práci o vysnívanú pozíciu a povýšenie – s tým bojuje Deb.

Cher je asistentkou vo firme, kde ju poriadne nedoceňujú, rovnaký pocit má aj zo svojej rodiny, keďže je stále nevydatá a bez priateľa a s nejakým tým kilečkom navyše, má pocit, že jej život nestojí za veľa. Stavia si vzdušné zámky a sníva o atraktívnom Michaelovi Hunterovi, ktorý pracuje v najvyššom manažmente vo firme, kde je Cher zamestnaná. Pasuje sa nielen so svojím malým sebavedomím, ale aj s ideálmi a snami, ktoré nie sú až také nereálne, ako sa jej na prvý pohľad javia.

Sarah pracuje v kníhkupectve, je to krásna blondínka s dokonalou postavou, no aj ona má v živote svojich démonov. Neverí si, že by v tom, čo ju baví najviac, mohla nejako vyniknúť – v písaní. Zároveň hrá druhé husle v dlhoročnom vzťahu – je milenkou ženatého muža a už päť rokov čaká, že sa s manželkou rozíde a bude s ňou.

Tieto tri najlepšie kamarátky sa stretávajú, navzájom sa vypočujú  a poradia si. Je to krásne priateľstvo typovo veľmi odlišných žien, no ich puto priateľstva je úžasne vystihnuté – prijímajú sa každá, taká aká je, s chybami i plusmi a sú si oporou v tých najťažších chvíľach.

Autorka postavila tento svieži príbeh na troch ústredných linkách každej postavy z tohto trojlístka a ich problémy podala veľmi zdarne – dynamicky, ale zároveň nezabudla na hĺbku a myšlienky – vnútorný posun postáv.

Dialógy sú uveriteľné, neprehnané, nepatetické – reálne a ľudské. Akoby Deb, Cher a Sarah skutočne existovali a doslova vyskočili z papiera. Pri čítaní máte pocit že ste jednou z nich, vždy presne tou, ktorej príbeh bol práve v popredí. Spočiatku som sa obávala, že Sarah ako milenka ženatého chlapa, mi povahovo nesadne, no v mnohom som sa s ňou vedela stotožniť a napokon mi aj ona prirástla k srdcu. Ak by som to však mala odstupňovať tak naj z týchto kamošiek pre mňa bola Cher (jej komplexy sú mi asi najbližšie), potom Deb (gesto, ktoré v práci urobila ma neuveriteľne dojalo) a nakoniec Sarah (stotožnila som sa s ňou vďaka jej záľube k písaniu príbehov).

HODOTENIE  ⭐⭐⭐⭐4/5 s ohľadom na žáner 

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu IKAR 

 a internetovému kníhkupectvu:

Ak vás recenzia zaujala, knižku si môžete kúpiť  TU





0 komentárov:

Zverejnenie komentára

 

Wonders of books Published @ 2014 by Ipietoon