štvrtok 21. októbra 2021

Třetí záhrada, Sarah Parsley (Šárka Hieková), Fortuna Libri, ČR, 10/2021, pôvodná česká tvorba

 

Hoci som čakala trochu iný príbeh - čo pripisujem na vrub tomu, že historické romance z anglického prostredia sú ladené trochu iným smerom - príbeh sa mi páčil a čítalo sa to veľmi rýchlo. 


Prvá polovica bol
a na môj vkus príliš dynamická a v podstate sa všetko už spomínalo v anotácii, napriek tomu, som s napätím čítala, ako to bude s Nelliným "starým" manželom. 

Z môjho pohľadu isté aspekty príbehu stratili svojou dynamikou hĺbku, ale to nemusí vadiť každému. Postavy sa mi spočiatku zdali trochu ploché, no postupne sa to zlepšovalo ako hrdinovia rástli spolu so svojimi životnými skúsenosťami a nezdarmi. 


V príbehu vystupuje strašne veľa postáv, čo bolo niekedy trochu mätúce, ale dalo sa v tom zorientovať. 

Celkovo myšlienku a prevedenie románu vnímam ako veľmi vydarené. Knižku hodnotím na slabšie 4 hviezdičky – to iba preto, že ja osobne preferujem menej dynamické príbehy, kde sa viac autor ponorí do psychiky postáv – to je ale vec vkusu. 

Z toho dôvodu, by som si už knižku druhý krát neprečítala, hoci čas strávený s touto knižkou vôbec neľutujem a veľmi rada som si tento vskutku originálne poňatý príbeh prečítala. Držím autorke palce v ďalšej tvorbe.

Anotácia
Co udělá mladá dívka, která přijde o všechno a zbyde jí jen zahrada planých růží?

Sedmnáctiletá šlechtična Nella se ocitne v klášteře poté, co její otec prohýří rodinný majetek. Když se po dvouletém utrpení u bran objeví otec, který ji chce provdat, je přesvědčená, že je její zkouška u konce. Nalezne lásku u mladého medik
a Sebastiana, avšak je proti své vůli provdána za staršího knížete Nikolase Albrechta. Začíná tak svazek plný vášně, zrady, nenávisti i naschválů. Po mnoha útrapách je manželství anulováno a Nella se stěhuje na venkov, kde pozná svobodu, přátele a tajemství výroby parfému. Dokáže se Nella postavit na vlastní nohy a zapomenout na veškerá příkoří? Zbaví se kníže strachu, který před svou manželkou nebyl schopný odhalit?

Historický román s mnoha decentně popsanými erotickými scénami, vypráví o přeměně naivní dívky v silnou a sebevědomou ženu.


MOJE HODNOTENIE 4* s ohľadom na žáner






0 komentárov:

Zverejnenie komentára

 

Wonders of books Published @ 2014 by Ipietoon