nedeľa 3. septembra 2017

Vojvoda v láske nikdy neustúpi (A Duke Never Yields), Juliana Gray, Slovenský spisovateľ 2015, preklad: Barbora Andrezálová


V románe „Vojvoda v láske nikdy neustúpi“ sa stretávame s nekonvenčnou a odvážnou Abigail Harewoodovou, ktorá sa nechce vydať, ale chcela by mať skúseného milenca, aspoň na dobu určitú. A práve keď stretne vojvodu Wallingforda, pochopí, že on je ten pravý, ktorý by ju mal zaúčať do tajov sexu....

Juliana Gray
Príbeh sa však skomplikuje. Vojvoda spolu s bratom Rollandom a dobrým priateľom vynálezcom Phineasom Burkom uniká pred starým otcom, ktorý ho chce oženiť s neznámou dievčinou z dobre anglickej rodiny, do Toskánska v Taliansku na opustený hrad, kde zhodou náhod smerujú aj tri anglické dámy, vrátane Abigail. Tá sa spolu sestrou a sesternicou tiež púšťa do ročného vyhnanstva z anglickej spoločnosti. Dámy i páni nechápu prečo im správca obom prenajal hrad, no všetko sa postupne ukáže ako osud...



Knihu som prečítala z jedného dňa ja druhý. Abigail bola veľmi odvážna a vtipná, prostoreká a úprimná a vojvoda typický zamračený búrlivák (ako pán Darcy, až na to, že bol zhýralec a sukničkár ). Iskry preskakujú medzi nimi od úplného začiatku, no vojvoda si chce tentoraz dokázať, že dokáže odolať pokušeniu a má na viac, ako mu pripisuje jeho starý otec. Takže sa rozohráva hra na mačku a myš. 

Osobne sa mi kniha veľmi dobre čítala, páčilo sa mi a veľmi oceňujem narážky na Shakespearovo dielo Sen noci svätojánskej a aj vystupovanie otravného sluhu Giacoma, ktorého teatrálne správanie tak trochu pripomínalo práve komédie tohto anglického velikána. Dialógy sú živé, miestami dojímavé, inokedy zase vtipné. Nemajú hluché miesta. 


A nešlo len o zvádzanie medzi Abigail a vojvodom, ale aj o tajomstvá, ktoré hrad skrýval a vo vedľajších líniách príbehu môžeme sledovať náznaky ďalších romancí, ktoré tiež vyšli  ako samostatné príbeh – „Dáma niky neklame“ o Abigailinej sestre Alexandre a jej prekvapivej láske k vynálezcovi ryšavcovi Phineasovi Burkovi a „Džentlmen o tom nikdy nehovorí“ o sesternici Lilibeth a vojvodovom bratovi Rollandovi.

Priznám sa, „Dáma nikdy neklame“ som už tiež zhltla a v nej ma práve Abigail a vojvoda strašne zabávali, takže som sa rozhodla preskočiť príbeh o Lilibeth a rovno som sa vrhla na ten, ktorý napísala autorka ako posledný. Myslím si však, že ich môžete čítať v akomkoľvek poradí. Určite si však prečítajte všetky. Stoja za to. Máju bod navyše za to, že sa odohrávajú inde ako v Anglicku. Navyše slnečné Toskánsko je naozaj vďačné miesto pre romantiku.



Hodnotenie: 5/5 s ohľadom na žáner.
Za poskytnutie recenzného výtlačku by som chcela poďakovať internetovému kníhkupectvu PreŠkoly.sk

Knihu si môžete objednať TU.




0 komentárov:

Zverejnenie komentára

 

Wonders of books Published @ 2014 by Ipietoon