nedeľa 7. mája 2017

Sabotáž (Sabotaged) Dani Pettrey, i527net, preklad: Mgr. Zuzana Vengliková



Sabotáž je ďalším dielom obľúbenej série Aljašská odvaha z pera Dani Pettreyovej. Zatiaľ som sa dostala iba k tomuto a predchádzajúcemu dielu Ako skala. Ak porovnám tieto dva diely, Sabotáž z neho vychádza o čosi lepšie. Obe knižky sa mi páčili avšak táto je napínavejšia a kriminálna zápletka je menej predvídateľná. 
Kirru Jacobsovú poznáme už z predchádzajúcich dielov, ja osobne iba z časti Ako skala a už tam ma zaujala jej osobnosť, rovnako i iskrenie medzi ňou a Reefom McKennaom.

Sabotáži sa rozvíja ich vzťah a vďaka riešeniu prípadu sa aj zblížia. Kirrin strýko Frank sa stratí počas pretekov psích záprahov Iditarod. Kirra spolu s Reefom ho nájdu, no jediné čo sa od neho dozvedia je skutočnosť, že ak nevýpatrajú jeho unesenú dcéru, bude musieť vykonať niečo zlé, čo ublíži mnohým.
Kirra s Reefom sa púšťajú do nebezpečného pátrania prenasledovaní mužmi, ktorý vydierajú strýka Franka.  

Stopy vedú viacerými cestami a Kirra je navyše konfrontovaná so svojou minulosťou a traumou, ktorá ju prenasleduje od univerzity. Vďaka tomu pochopíme, prečo je k Reefovi spočiatku nevraživá a nedôveruje mu. Pátranie po sesternici Meg ich krôčik po krôčiku zbližuje až sa z nich stanú dôverní priatelia, ktorí k sebe cítia čosi viac ...

Záver – ako sme pri Pettreyovej zvyknutí – je pozitívny a dočkáme sa prekvapivých rozuzlení. Hlavnou úlohu v celom príbehu samozrejme plní láska a viera v najvyšší princíp dobra – Boha.
Dani Pettrey
Páčilo sa mi ako autorka priamo a bez okľúk opísala myšlienkové pochody oboch hrdinov, ich zamilovávanie sa, nebolo to presladené, ale tak správne hrejivé vyvážené veľkou dávkou napätia a akcie. Klobúk dolu pred Pettreyovej znalosťou o pretekoch psích záprahov a živote na Aljaške. Odporúčam nielen dámam ale i mužom, ktorý nepohrdnú trochou romantiky v inak napínavom trileri.
 Z knihy:
,,Hej," Reef ju štuchol do pleca, ,,bude to v poriadku."
Vypla hruď. ,,Ako to môžeš vedieť?"
,,Pretože mám vieru." 
***
Kirra sa nepokojne prevaľovala na posteli, sotva sa dokázala zhlboka nadýchnuť.
Povedz mu to.
Nemôžem.
Povedz mu to, dcérka.
Ale, Otec, ja ...
Zmocnila sa jej neopísateľná túžba podeliť sa s tým, čo ju ťaží, a to s tou najnevhodnejšou osobou -s Reefom McKennaom.
Si si istý, Pane? modlila sa s rukou pripravenou zaklopať.
Áno, dcérka.
***
,,Vieš," pohrával sa s jej prstienkom, ,,moja mamka by bola šťastná, že sme spolu."
,,Skutočne, ako si na to prišiel?"
,,Pretože vždy, keď som sa vrátil zo školy a sťažoval sa na teba, povedala mi, že iba človek, ktorého skutočne miluješ, ťa tak dokáže vytočiť."
HODNOTENIE: 4,5/5


Ďalšie časti série Aljašská odvaha nájdete na stránke i527net

Knihu si môžete kúpiť tu alebo na Kumran.sk alebo Martinus.sk.



ZA POSKYTNUTIE RECENZNÉHO VÝTLAČKU 
VEĽMI PEKNE ĎAKUJEM
VYDAVATEĽSTVU


0 komentárov:

Zverejnenie komentára

 

Wonders of books Published @ 2014 by Ipietoon