sobota 24. marca 2018

Skvelý život (Very Good Lives), J. K. Rowlingová, IKAR, 2018, preklad: Oľga Kraľovičová

    V roku 2018 predniesla J.K. Rowlingová promočný prejav na Harvardovej univerzite. Pamätám si, že som videla nejaký záber na internete, niečo som započula o tom, čo rozprávala a mala som z toho veľmi príjemný dojem a len sa mi potvrdilo že Rowlingová je nielen veľká spisovateľka ale aj úžasný človek a v neposlednom rade dáma s veľkým D.

   Veľmi ma potešilo, že sa vydavateľstvo IKAR rozhodlo vydať tento jej príhovor vo forme malej milej knižky, ktorá však obsahuje naozajstný poklad. Úprimnú spoveď ženy, ktorá sa prežila pád a silou vlastného ducha sa povzniesla nad neúspech a smolu a dostala sa do rozprávkových „výšin“ – stvorila niečo tak neuveriteľné čarovné a príťažlivé ako je svet Harryho Pottera. Za to jej bude vďačná každá generácia, ktorá sa k tomuto príbehu dostane. O tom som úplne presvedčená.

  Mne učaroval Harry Potter, keď som mala jedenásť-dvanásť rokov - prečítala som prvý diel. Požičala som si ho z knižnice a veľmi ma nadchol. Potom som dostala prvé tri diely na Vianoce a prečítala ich všetky za jeden týždeň. Svet čarodejníkov a muklov ma úplne pohltil. Posledný diel som prečítala už ako dvadsať jeden ročná a vôbec to príbehu na čare neubralo. Práve naopak. Človek začal chápať, že sú v príbehu alegórie na náš skutočný svet a boj dobra a zla. 

A práve v tejto krátkej publikácii „Skvelý život“ pochopíme viac o tom, ako sa z neznámej chudobnej Joanne stala pani spisovateľka Rowlingová. Prežila neúspech, pri práci sa stretla sa s hrôzou a strachom, ktorý panuje vo svete, s nespravodlivosťou a preto nás vyzýva, aby sme pred tým nezatvárali oči a bojovali tak, ako Harry, Hermiona a Ron v jej románoch. 


    Tento „klenot“ by nemal určite chýbať v žiadnej knižnici fanúšika Harry Pottera, je to perla, skutočná perla, ktorá podčiarkuje zmysel tvorby J.K. Rowlingovej. 
 Aj keď podtitul „Aké sú vedľajšie nevýhody neúspechu a prečo je dôležitá fantázia“ možno trošku nabáda na to, ako uchopiť spisovateľské remeslo za pačesy, je to poňaté viac z pohľadu životnej reality. Slová tejto úžasnej dámy sú plné nádeje, svetla, pokory a lásky. 



HODNOTENIE: 5/5 odkaz, ktorý táto knižka ukrýva je na „nezaplatenie“

  
ZA POSKYTNUTIE RECENZNÉHO VÝTLAČKU VEĽMI PEKNE ĎAKUJEM

INTERNETOVÉMU KNÍHKUPECTVU
 Ak vás zaujal tento titul, môžete si ho zakúpiť TU.


0 komentárov:

Zverejnenie komentára

 

Wonders of books Published @ 2014 by Ipietoon