sobota 2. júla 2022

Diana Dušeková: Áno, pán profesor! (pôvodná slovenská tvorba) vydavateľstvo Maxim, 2017

Román slovenskej autorky píšucej pod menom Diana Dušeková ma zaujal svojou anotáciou, veľmi pochvalnými recenziami a i jednoduchou milou obálkou. Hneď na začiatku spoznávame hlavných hrdinov Miu a Zeusa, jej učiteľa na vysokej škole. Mne osobne to pripomenulo moje vysokoškolské časy, doberanie, štúdium, hoci som žiadneho fešného „profáka“ s gréckymi koreňmi veru nestretla 😊


Dynamický začiatok nás posúva k ďalším stretnutiam tejto dvojice – učiteľ a študentka. Iskrivé dialógy, nenávistné pohľady plné túžby ... a zakázané ovocie, ktoré istotne chutí najlepšie aj
sa naňho dobre z diaľky pozerá – a tak sa stávame svedkami miestami veľmi vtipných hašterivých dialógov medzi Zeusom a Miou. 

Ani jeden z nich si nechce pripustiť ich vzájomnú príťažlivosť. Páčilo sa mi, že sa na seba nevrhli hneď, bolo to pekne vygradované, no potom, keď sa konečne dali dokopy, stratilo to trochu čaro. Nie preto, žeby tam bolo veľa explicitne podaných erotických scén. Práve naopak, autorka sa veľmi zdarne držala iba jemných náznakov ich telesných zblížení, za čo jej tlieskam pretože to bolo tak akurát.

Čo sa mi však nepáčilo bolo konanie postáv, najmä v druhej polovici knihy. Akoby odrazu všetci prišli o rozum a robili jednu hlúposť za druhou. Keby tam bolo tej drámy a extrémnych zvratov menej a udržalo by si to tú „jednoduchosť“ bežného života a jeho trampôt, pôsobilo by to na mňa sviežejšie a uveriteľnejšie.

Napriek tomu sa mi Miin a Zeusov príbeh veľmi páčil i to, ako to autorka napísala. Jej štýl je skutočne pútavý. Našla sa tam síce iba aj zopár štylistických lapsusov, čo mne osobne dosť vadili – to je žiaľ však aj na triko redaktora. Štandardne je to však výborne zvládnuté, čítala som celkom dosť kníh, ktoré z mnohých uhlov pohľadov tejto nesiahajú ani po členky, takže naozaj nechcem kritizovať – písať autorka vie, a to veľmi dobre. No myslím, že keby sa sústredila viac na každodenné problémy v živote bežných zamilovaných ľudí, jemné nedorozumenia a urobila to istým spôsobom trochu nevšedným, fungovalo by to na mňa o čosi viac... 😊

Aj napriek tomu však tento román vrelo odporúčam, pretože je veľmi pútavo napísaný, krásne romantický, v úvode sa veľmi dobre načrtol vzťah typu „hate-to-love“ (od nenávisti k láske) a za tú prvú časť by som autorke dala jednotku s hviezdičkou. 💘

HODNOTENIE: 4,5/5 ⭐⭐⭐⭐✩ s ohľadom na žáner 






 

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

 

Wonders of books Published @ 2014 by Ipietoon