sobota 20. novembra 2021

Za láskou do Paríža, (Fromage à Trois: Paris. Love. Cheese.) Victoria, Brownlee, Metafora, 2021, preklad: Martina Antošová


Román austrálskej autorky, avšak z francúzskeho prostredia Paríža, mi učaroval svojou atmosférou, reálnosťou a tak trochu i tou „každodennosťou“ bežného života (hoci pre nás celkom exotického, francúzskeho 😊), kde sa síce nediali obrovské zvraty, ale príjemne plynúci príbeh o žene, ktorá sa musí poučiť z vlastných chýb mi naozaj sadol. Neoznačila by som ho vyslovene za romantický príbeh, skôr spoločenský, resp. román pre ženy, pretože v popredí je hlavne osobnostné dozrievanie hlavnej postavy, musí sa nielen poučiť z chýb z minulosti, ale zároveň sa kritickým okom pozrieť aj na súčasnosť, aby predišla rovnakému scenáru.

Fešák zo syrového obchodíka, vyzeral tak na tridsaťpäť, ale mal v sebe čosi charakteristické pre distingvovaných starších Francúzov, čím ma vyviedol z miery. (str. 60)

Zdalo sa, že pri každej mojej ďalšej návšteve je o čosi priateľskejší. (str. 141)

Páčila sa mi postava Clotilde, spočiatku enigmatická kráska sa ukáže ako ozaj skvelá priateľka a priatelia sú tu na to, aby nám niekedy otvárali oči, inak to nie je ani v tomto prípade.

Lenže pre mňa nie. Vieš predsa, že dávam prednosť elegantnejším, uhladenejším a tak trochu modernejším mužom. (str. 187)

Ella sa dostáva do rozporu svojich ideálov a reality, no napokon sa musí sama na vlastnej koži presvedčiť, či nám v otázkach lásky viac napovedá srdce, alebo akási vyfantazírovaná predstava o nej.


Autorka sa ani nesnaží šokovať a netají nám, že Ella sa dopúšťa kadejakých chýb a mi si môžeme kľudne zanadávať, že to riadne pos... 😊. Vidia to aj jej priatelia, až na Ellu.

Kým som si uvedomila, čo sa deje, sklonil sa ku mne a zľahka vzal moju tvár do svojich veľkých teplých dlaní. A potom ma pobozkal tak nežne, že som sa roztopila ako Sant-Marcellin počas teplého dňa. (str. 283)


Jej plánovaný rok v Paríži začne s výzvou u miestneho syrára, či dokáže za tú dobu ochutnať každý jeden druh syra, ktorých je  presne 365 - toľko, ako dní v roku. A vďaka tomu si ju osud napokon nájde.

Krásny príbeh nielen o francúzskych syroch a láske. Ja osobne som z neho mala pocit, že autorka doňho zakomponovala mnoho zo seba a svojich životných skúsenosti. A je to tam cítiť. 😊

MOJE HODNOTENIE: 4⭐⭐⭐⭐/5 s ohľadom na žáner 

Knižku som si prečítala v rámci knižnej štafety organizovanej bookstagrammerkou knizny.svet https://www.instagram.com/knizny.svet/

Môj IG: wondersofbookz :)



0 komentárov:

Zverejnenie komentára

 

Wonders of books Published @ 2014 by Ipietoon