sobota 25. septembra 2021

Nevhodné správanie, Vi Keelandová, (Inappriopriate), IKAR, 2021, preklad: Veronika Bali

Vi Keelandová pre mňa dosiaľ predstavovala autorku, u ktorej som sa celkom nevedela rozhodnúť, či mi jej štýl písania sedí, alebo nie. Čítala som od nej, okrem tejto iba Šéfa a Žiadnu lásku, len sex. Zaujal ma v nich  príbeh ako taký, striedanie minulosti a prítomnosti, záhady, tajomstvá, ktoré používa v každom svojom románe dosť podobne. Ani tieto predchádzajúce sa u mňa nevyšplhali na popredné miesto v mojich prečítaných knihách, ale oslovili ma viac ako tento posledný.

Osobne mám pocit, že Vi Keelandová má síce dobré nápady, ale dosť povrchne a prvpolánovo poňaté a hoci sa snaží ísť pod povrch, z môjho pohľadu je vykreslenie psychiky postáv veľmi plytké a neuveriteľné. Mám pocit, akoby všetky postavy, ktoré napísala, fungovali presne rovnako. Nechcem povedať, že píše úplne zle, akurát u mňa to jednoducho nefunguje.

V poslednom románe, o ktorom je táto recenzia 😊 s názvom Nevhodné správanie, musím pochváliť začiatok, ktorý bol vtipný a dynamický – žiaľ, tam to pre mňa skončilo. Nechcem tým povedať, že by sa v príbehu mali neustále diať nejaké zvraty, ale vata okolo toho všetkého, nikam neviedla, nemala význam. Navyše, tajomstvo, ktoré sa rozhodla v tomto románe spojiť s problémom psychického ochorenia sa mňa osobne dotkol veľmi negatívne. Myslím, že hoci to istotne nebol autorkin zámer, nie každému by sa konanie hlavného hrdinu mohlo páčiť – mňa osobne to asi najviac rozladilo. Nechcem prezrádzať, o čo išlo, ale je to veľmi citlivá témy pre mnohé kategórie – matky, ľudí s rôznymi psychickými poruchami, atď – takže toto bolo pre mňa cez čiaru a v spojení s explictnou erotikou -  za mňa veľké NIE.

Väčšinou času po úvode som sa do čítania musela nútiť a okrem toho, čo ma rozhorčilo, ma mnoho vecí nudilo.

Ospravedlňujem sa, ak som sa týmto dotkla nadšeným čitateľom tejto autorky – je to iba môj pohľad a nebolo a nie je mojím cieľom vás od kúpy/čítania tejto knihy odrádzať – bohužiaľ, u mňa  táto kniha nenašla pochopenie

     MOJE HODNOTENIE: 2 ** za úvod a obálku 😊

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu IKAR a internetovému kníhkupectvu:



Titul Nevhodné správanie  si môžete kúpiť  TU

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

 

Wonders of books Published @ 2014 by Ipietoon