streda 24. októbra 2018

Tajomstvo domu na Foster Hille (The House on Foster Hill) Jaime Jo Wright, i527.net, 2018, preklad: Mgr. Lucia Mosorjaková


DEJ: Kaine Prescottová prišla o manžela Dannyho, ktorý zahynul pri autonehode, ale ona vie, že to nebola nehoda. Aby sa oslobodila od svojho prenasledovateľa – vraha svojho manžela, ktorý jej v byte necháva narcisy a prenasleduje ju, no nevie o tom presvedčiť políciu, presťahuje sa zo San Diega do Winsconsinu, malého mestečka Oakwood, kam siaha jej rodokmeň a kedysi tu žila jej pra-pra-stará mama Ivy Thorpeová. No ani tu v polorozpadnutom dome na Foster Hille nenachádza pokoj, pretože jej prenasledovateľ si ju našiel aj tu ... Ivy Thorpeová, asi sto rokov predtým než sa na Foster HIll dostala Kaine, rieši záhadu tohto domu po tom, čo sa v dube neďaleko Foster Hillu nájde neznáme mŕtve dievča, ktorú ona sama pomenovala Gabriela. Keď jej otec, lekár, pri prehliadke tela zistí, že asi pred dvomi týždňami dievča rodilo, Ivy sa rozhodne, že to dieťa musí nájsť a zachrániť ho...

Jaime Jo Wrightová napísala naozaj nekonvenčný veľmi napínavý príbeh, v ktorom okrem prvkov  napätia a hororu nájdete silné postavy, zrkadlenie reality dnešnej doby a obrovskú vieru presahujúcu tento svet...

Moje oči vidia ďaleko za hranice dneška, za hranice mojej situácie v tomto svete otrávenom a poznamenanom hriechom. Vidím až do neba. A je nádherné. Je dobré. Je to moja budúcnosť. Vo večnosti, v Božej prítomnosti, v jeho dokonalosti neexistuje žiadne zúfalstvo. Tam žije len nádej. On je moja nádej.
(str. 203)

„Pozeráš sa na veci obrátene. Akoby tento život a všetko, čo ponúka, bolo jediné, čo existuje. Mám dojem, že táto Gabriela nás môže všetkých naučiť, ako vidieť poza tento svet a uprieť svoj zrak na Ježiša.“
(str. 235)

Napriek tomu, že príbeh ma dve časové pásma, v jednom sa nám z minulosti prihovára Ivy a zo súčasnosti Kaine, oba príbehy, rovnako ako obe mladé ženy, sú pútavé a nenudia.  Ani na chvíľku som nemala pocit, že ma jedna línia bavila viac ako tá druhá. Navyše, je tu ešte Gabriela, mŕtve dievča, ktoré nám v oboch časových rovinách postupne odhaľuje tajomstvá hrôzostrašného domu na Foster Hille.




Nechýba dokonca ani romantická zápletka, a to v oboch líniách príbehu, takže román je naozaj pocitovo veľmi pestrý a číta sa „jedna radosť“. Nemusíte sa obávať zbytočných  a prehnaných opisov starého domu z minulého storočia, autorka všetko poňala veľmi dynamicky a zároveň nezabudla ani na vykreslenie vnútorného sveta hlavných hrdiniek

Počula  Joela zašepkať: „Odpusť.“ A potom sa jeho ústa zúrivo prisali k jej perám. Keď zakňučala ako psík, Joel jej zaboril prsty do vlasov a dychtivo ju bozkával, akoby v sebe celé roky dusil túžbu a len teraz jej dal priechod.
 (str. 260)


Záver
je naozaj prekvapujúci a pekne rozmotá inak veľmi zamotanú zápletku, nad ktorou som pri čítaní nahlas uvažovala „Ako to len tá Jaime pozaplietala! Mala som pocit, že z toho sa už nevypletie! Ale bravúrne sa všetko vyriešilo k mojej čitateľskej i logickej spokojnosti.
Odporúčanie: nečítajte keď ste večer sami doma, je to miestami dosť desivé.

Hodnotenie: 5/5 bez ohľadu na žáner

Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu i527.net





Ak vás tento román zaujal, môžete si ho zakúpiť TU

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

 

Wonders of books Published @ 2014 by Ipietoon