streda 22. augusta 2018

Absint (Absinthe) Winter Renshaw, Ikar, 2018, preklad: Andrea Vargovčíková

Obálka románu Absint už napovedá, že ide o tak trochu erotický a viac-menej romantický počin z pera americkej autorky Winter Renshawovej. Očakávala som, že príbeh bude vystavaný hlavne na sexuálnom zbližovaní hlavných hrdinov, ale mýlila som. Autorka chcela poukázať na to, že sex je hlavne vášnivým výsledkom spriaznených duší ako v prípade devätnásťročnej Halston a nového riaditeľa strednej školy Forda Hawthorna. Ešte pred tým, než sa stretnú zoči-voči zoznámia sa cez aplikáciu Karma (online anonymná zoznamka) a začnú spolu nezáväzne flirtovať, okrem korenistých opisov sexu sa rozprávajú najmä o literatúre. Halston si zvolí nick Absint podľa svojich zelených očí a budúci riaditeľ je Kerouac.

 

V úvode sa hneď dozvieme, že Halston je „na koberčeku“ u riaditeľa spozná svojho anonymného „milenca“.  Ford však nechce preskočiť hranicu a dáva od Halston ruky preč...


„Ešte vždy ma môžete prehnúť cez koleno a naplieskať mi na zadok.“ Zdvihla sa, strčila si lízanku do úst a s vlhkým puknutím ju vytiahla. „Alebo ma môžete preťahovať do bezvedomia a zlomiť mi srdce.“
...
„Si to ty,“ vyhŕkla, akoby vytiahla eso z rukáva. „Ty si Kerouac.“

 
Naozaj je tu pekne vykreslené sexuálne napätie bez prehnaného množstva sexuálnych scén, je to viac o tom duševnom zbližovaní, ale nie tak o tom ideálnom, ale reálnom, keď sa človek zamilováva, aj keď vie že by nemal ... hlavne nie riaditeľ strednej školy do študentky.

Autorka je očividne sčítaná, túto vlastnosť prepožičala obom hlavným hrdinom. Počas svojho četovania rozoberajú Kerouaca, Veľkého Gatsbyho, Rebeku...Takže už len vďaka tomu je jasné, že autorka naozaj vie písať a príbeh má šťavu.

Avšak aj nedostatky. Sem-tam sa mi niektoré situácie zdali pritiahnuté za vlasy. Hlavne minulosť Halston je ohromne temná, keďže je dieťaťom narkomanov, no ona je akosi príliš pozitívna, príliš odvážna. Sem tam som si priala, aby trošku ukázala slabosť, ale ona bola charakterovo veľmi silná a sama sebou. A to, čo v detstve zažila by v realite na nej určite zanechalo „traumatické“ stopy. Toto sa mi ťažko prekuslo, jednoducho mi to takpovediac vybilo oči.
Niektoré veci neboli dotiahnuté do konca. Napríklad Ford od začiatku veľmi pútal pozornosť tým, že má nejaký závažný dôvod, prečo s ňou nemôže byť. Rovnako spomínal svoje predchádzajúce sklamania so ženami, ale nič z toho nám autorka neskôr nevyjasnila, čo je naozaj veľká škoda, lebo príbeh tak pôsobí odfláknuto, prvoplánovo a neprepracovaný do detailov, čo narúša inak veľmi príjemný príbeh zakázanej lásky dvoch spriaznených duší.


 S úsmevom som otvorila Rebeku. „Aké šťastie, že horúčku prvej lásky nemožno dostať dva razy, lebo prvá láska je choroba a ťarcha, nech si básnici hovoria svoje.“
„Absint, už si niekoho ľúbila?“ opýtal sa
„Nie tak, aby to stálo za zmienku.“ Búrka v diaľke triasla oknami.
„Už ťa niekto ľúbil?“
„Nie tak, aby to stálo za zmienku,“ zopakovala som.


V konečnom dôsledku ma však príbeh viac očaril ako sklamal, prečítala som ho za jeden deň, čítala som až do noci, lebo ma to naozaj zaujalo, aj keď to nebolo úplne prepracované dielko. Pre romantické duše je to však „chutná jednohubka“, ktorú by si nemali nechať ujsť. Erotika i romantika je namiešaná v tom správnom pomere, takže ostatné nedotiahnuté veci som autorke celkom ľahko odpustila.


HODNOTENIE: keby tam neboli tie logické nezrovnalosti dala by som 4, ale dávam 3,5 z 5 pomyselných hviezdičiek. 😉💘💓

ZA POSKYTNUTIE RECENZNÉHO VÝTLAČKU VEĽMI PEKNE ĎAKUJEM

INTERNETOVÉMU KNÍHKUPECTVU



  Ak vás zaujal tento titul, môžete si ho zakúpiť TU



0 komentárov:

Zverejnenie komentára

 

Wonders of books Published @ 2014 by Ipietoon